Welkom
Met de steun vanПри поддержке
  • Menu
    TestcentrumЦентр языкового тестирования "Институт Пушкина"
    Оnze filialenНаши филиалы
    InschrijvingЗапись в Центр
    Оnze partners
    Het nieuws
    We nodigen uit
    Onze gasten free counters

    "Полезные кнопки"
  • Сообщество uCoz
  • Официальный блог
  • Лучшие сайты Рунета
  • WoWeb.ru - портал для веб-мастера
  • Поиск
    Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0


    Пятница, 15/12/2017, 01:50ГлавнаяРегистрацияВход
    NIEUWE GENERATIE
    Приветствую Вас Гость | RSS
    Главная » Файлы » De Nederlandse versie » Centrum voor Creatieve Ontwikkeling (vzw)

    3. RUSSISCHE TAAL
    29/10/2012, 21:02

    Taal als een sociale functie is een uniek fenomen. Taal is een middel van communicatie en inwerking , een middel om kennis te bewaren, een schatkamer van spirituele cultuur van een volk, een hoofdexpressie van nationaal en individueel zelfbewustzijn en, eindelijk, het eerste element van de literatuur als kunst. Door deze omstandigheden heeft het een belangrijke status tussen andere schoolvakken.



    In het lager onderwijs heeft het vak Russisch een belangrijke plaats en is gericht op de vorming van schrijf- en leesvaardigheden evenals communicatie. Het vak heeft een universele natuur omdat succes in de studie van de Russische taal het succes in de studie van andere vakken in ons centrum mee bepaalt.

    De lessen Russisch werden opgesteld op basis van het programma Russische taal voor het onderwijssysteem van de Russische Federatie. De school 2100 die aanbevolen is door het ministerie van onderwijs en wetenschap van Russische Federatie. Het leerboek dat tijdens de lessen gebruikt wordt, is ‘De Russische taal’ van R. N. Buneev, E. V Buneeva, O. V. Pronina.
    • Het onderwerp van studie is moderne formele taal en zijn functies;
    • De doelstellingen van de studie van de Russische taal in het centrum Nieuwe Generatie:
    1. De ontwikkeling en de vervolmaking van alle soorten van spraakactiviteiten zoals lezen, schrijven, spraak en luisteren.
    2. De basisvorming van lingiustische competenties.
    3. De basisvorming van geletterde persoonlijkheid, de verzorging van sprakelijke ontwikkeling van het kind.
    • Op basis van deze doelstellingen zijn er de volgende taken:


    1) de ontwikkeling van het patriotistische gevoel voor de moedertaal, interesse voor de taal, bewustwording van esthetische waarde van de Russische cultuur;
    2) Het kind ervaart de interactie met de wereld als Russischtalig;
    3) De vorming van het taalgevoel;
    4) Het aanleren van de taalrijkdom, vervolmaking van mondelinge en schriftelijke taal;
    5) Noodzakelijke kennis voor de vorming van taal vaardigheden.

    Tijdens de studie van de Russische taal volgen de kinderen een voorbereidende cursus in Russisch met behulp van het leerboek ‘Abc-boek’ en speciale schriften ‘Mijn tovere vingers’ en het leerboek ‘Russische taal – voor de eerste klasse.
    Tijdens de lessen van de Russische taal maken de studenten zich vertrouwd:
    а) de afdeling van fonetische tekens:
    - het begrip van de klank, de letter, medeklinker en klinker, de verhouding van letters en klanken;
    - verschillende soorten van medeklinkers;
    - de klemtoon;
    - de indeling van het woord in lettergrepen;
    -de aanduiding van zachte medeklinkers in het schrijven met de letters е, ё, и, ю, я, ъ;
    - het onderscheid tussen het schrijven en de uitspraak ( жи-ши, чу-щу, ча-ща, ).
    - de uitspraak van woorden, klanken, de analyse van woorden;
    б) De afdeling van orthografie:
    Tijdens de praktische studie van woorden krijgt het kind grondslagen voor de ontwikeling van orthografische aandachtigheid . De kinderen studeren het begrip van woordsamenstelling- wortel, suffix, voorvoegsel.
    в) De afdeling van lexicologie:
    Tijdens de studie observeren de studenten objecten en breiden hun woordenschat uit en leren de eigenschappen en, hun betekenis ervan.
    г)De afdeling morfologie:
    De studenten observeren compatibiliteit van woorden, de regels van het gebruik van woorden in de Russische taal. In de afdeling morfologie krijgen de studenten de eerste voorstellingen over zelfstandige naamwoorden, bijvoeglijke naamwoorden, werkwoorden, voornaamwoorden, voorzetsels. De kinderen leren ook zinnen te bouwen door middel van vragen , voorzetsels en voorvoegsels.
    д)De afdeling van syntaxis:
    De kinderen leren de concepten van zinsleer of zinsbouw. Zij studeren het gebruik van leestekens en intonnaties.

    In de eerste klas, nadat zij hun abc-boek beeindigd hebben, herhalen zei hun kennis van tekstanalyse, zinsopbouw en spelling.

    In de tweede klass consolideren de kinderen hun kennis met betrekking tot de eigenschappen van de zin (de verbinding van de woorden in de zin, de zinsbetekenis, het is mogelijk vragen te stellen). Zij maken kennis met verschillende soorten van intonatie, het gebruik van de leestekens en maken van zinnen. Meer informatie is gegeven over het begrip en inhoud van de tekst (de tekst bestaat uit zinnen die met een betekenis worden verbonden).
    De analyse van de tekst, de titel van de tekst, de verhouding van de inhoud, titel en hoofdgedachte van de tekst. De kinderen moeten zelfstandig de titels aan de teksten geven. Regelmatig werken met teksten vormt de juiste lesvaardigheden van de kinderen. De kinderen leren zelfstandig de boodschap in de tekst te begrijpen. Zij krijgen een van de belangrijkste vaardigheden van bewust lezen (interpreteren van teksten).

    In de derde klass worden de studenten verschillende zinsoorten, de regels van het gebruik van deze zinnen in verschillende situaties aangeleerd. De kinderen studeren ook de logische klemtoon, de hoofdgedeelte en bijkomstig gedeelte van de zin, het afscheiden van combinaties van woorden in de zin.
    De kinderen bepalen het onderwerp en het predicaat in de zin en kunnen de rollen in de zin en de betekenis uitleggen.
    Zij worden de informatie over de gelijksoortige leden van de zin, de intonatie van het opsommen, de verbinding tussen deze leden in de zin, het gebruik van de bonden (и, а, но) in de taal, de bedoeling van de intonatie in de tekst gegeven. De kinderen leren het juiste gebruik van de leestekens om een gedachte uit te drukken. Alle vaardigheden bevorderen de inleiding van het begrijp van de samengestelde zin aan het voorbeeld van de samengestelde zin zonder bonden die twee uit delen bestaat. De kinderen leren een komma tussen deze delen te plaatsen.
    Tijdens het leerjaar ontwikkelen ze hun leesvaardigheden op basis van leesmateriaal. De kinderen leren het begrip en het nut van alineas in teksten.

    In de vierde klass wordt de ontwikkeling van syntaksische , leestekens en spraakvaardigheden van de kinderen voortgezet. De kinderen studeren op een eenvoudige manier de analyse van de gewone en samengestelde zinnen. Zij moeten ook woordgroepen in een zin onderscheiden. Zij krijgen informatie over bijwoorden и, а, но/, over het gebruik van leestekens in de zinnen , over de rol van de leestekens in het begrijpen van de zin en van de tekst. Tijdens het lezen, schrijven en luisteren van het leesmateriaal, ontwikkelen de kinderen hun juiste leescultuur en diep begrip van de teksten..

    De kennis en vaardigheden van zinbouw en koppeltekens tijdens de studie in de lagere klassen creeren de noodzakelijke basis voor de ontwikkeling van de mondelinge en schriftelijke taal, voor de studie van de woorden van verschillende aspecten. Het belangrijkste is dat het kind bewust wordt van de behoefte van zijn moedertaal. Bijvoorbeeld,is de kennis van de zinsstructuur en het juiste gebruik van leestekens noodzakelijk voor een succesvolle communicatie- om de vrienden te begrijpen en begrepen te worden!



     



    Категория: Centrum voor Creatieve Ontwikkeling (vzw) | Добавил: Natallia
    Просмотров: 719 | Загрузок: 0

    Сделать бесплатный сайт с uCozCopyright MyCorp © 2017