Welkom
Met de steun vanПри поддержке
  • Het nieuws
    Menu
    Оnze filialenНаши филиалы
  • Antwerpen
  • Gent
  • Hasselt
  • Genk
  • InschrijvingЗапись в Центр
    Приглашаем
    Поиск
    *
    Мы в каталогах
  • Наши партнёры
  • Календарь
    Гости Центра free counters

    "Полезные кнопки"
  • Сообщество uCoz
  • Официальный блог
  • Лучшие сайты Рунета
  • WoWeb.ru - портал для веб-мастера
  • Погода
    ****Нашли опечатку или неработающую ссылку? Отправьте нам уведомление. Мы постараемся в кратчайшие сроки исправить ошибку.
    Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0


    Суббота, 24/06/2017, 01:33ГлавнаяРегистрацияВход
    NIEUWE GENERATIE
    Приветствую Вас Гость | RSS
    Главная » Файлы » De Nederlandse versie » Centrum voor Creatieve Ontwikkeling (vzw)

    2. Russische taal als vremde taal
    24/10/2012, 20:58
    Russische taal als vreemde taal


    Programma
    Het is wetenschappelijk bewezen dat tweetaligheid (de kennis van twee talen op het dezelfde niveau) de intellectuele ontwikkeling van het kind bevordert en zijn groeipotentieel. De kinderen die twee talen spreken hebben een voorsprong op andere kinderen wat betreft persoonlijke ontwikkeling. De goede kennis van de tweede taal maakt de eerste taal rijker en draagt bij tot het aanleren van andere talen (als de kinderen, natuurlijk willen), het verbetert de werking of functioneren van de hersenen, het geheugen, de aandacht.

    U moet niet bevreesd zijn dat het kind de (verschillende) talen zal verwarren of door elkaar halen. Structuren van kennis worden op verschillende plaatsen in de hersenen opgeslagen. De vraag is hoe snel het proces van indeling is (d.w.z. het onderscheid maken tussen te verschillende talen). Het hangt af van de individuele eigenschappen van het kind: de snelheid waarmee het kind kennis kan opnemen, het niveau van ontvankelijkheid, concentratie, aanleg tot het leren van de vreemde talen en of het kind geinteresseerd en gemotiveerd is in studeren in het algemeen.

    Tijdens het studie van de Russische taal als de vreemde taal gebruiken wij methodische leerboeken die speciaal voor de kinderen zijn opgesteld. Meer belpaald voor kinderen die geen of enkele noties van de Russische taal hebben. Alle boeken zijn op maat van ieder leeftijdscategorie. De studie begint niet met het memoriseren van woordenlijsten maar met veelvuldig spreken van de zinnen die geleidelijk in een gesprek uitmonden. Op basis van deze aanpak vindt de verrijking van de woordenschat evenals de ontwikkeling van de mondelinge en schriftelijke spraak van het kind plaats. De methodische aanpak bevordert het leren van de grammatica regels en de context waarin bepaalde vocabulair dient gebruikt te worden, dit als gevolg van veelvuldig oefenen. Deze methode werd tot op heden in verschillende landen toegepast en heeft zijn nut bewezen.


    Het programma is geschikt voor kinderen die hun eerste stappen zetten in het ontdekken van de Russische taal evenals voor kinderen die basiskennis van de taal hebben. Het hoofdaspect van de studie is communicatie.
    Het algemene doel van het onderricht is het verwerven van practische kennis van de Russische taal. De studie van de grammatica wordt niet als afzonderlijk vak gedoceerd. De grammatica wordt bijgebracht door middel van situaties en thema’s tijdens de les.
    De grammatica wordt aangeleerd aan de hand van taken waarbij het kind een bepaalde situatie of thema moet schetsen. Het is noodzakelijk op basis van dit programma te letten op de volgende aandachtspunten:

    - het kind start met het aanleren van de Russische taal vanaf het prille begin;
    - eerst wordt er gestart met praten en uitspraak en vervolgens lezen en schrijven;
    – tijdens de studie krijgt het kind vaardigheden aangleerd m.b.t. sociaal gedrag in typische situaties (o.a. ettiketten) en hij krijgt ook een voorstelling van de hoofdelementen van de Russische cultuur.



    Op het einde van de tweejarige cursus zou het in staat moeten zijn de volgende vaardigheden te beheersen:
    • Vertellen over zichzelf;
    • De leraar verstaan tijdens het onderricht in de mate dat wanneer het kind een opdracht krijgt, dit kan uitvoeren;
    • Vragen stellen;
    • Zinnen maken;
    • Het verstaan van en uitvoeren van bevelen;
    • Een korte beschrijving geven van dingen, prenten of acties;
    • Verstaan van korte verhalen door de leraar verteld aan de hand van begeleidende prenten. Alle verhalen zijn gebaseerd op studiemateriaal.

    We trachten het kind een woordenschat van minimum 1000 a 1200 woorden aan te leren.




    Категория: Centrum voor Creatieve Ontwikkeling (vzw) | Добавил: Natallia
    Просмотров: 491 | Загрузок: 0

    Сделать бесплатный сайт с uCozCopyright MyCorp © 2017